Ajută-ți zâmbetul să prindă curaj!

DSCN3849

Ce te face pe tine fericit, mă face și pe mine.

Mi-am creat basme după trebuință; am lăsat visele să  prindă aripi, am făcut animalele să vorbească, norii să devină oameni, florile și funzele să se joace. Fără cruzime, fără violență. Arunc fluturii în păr. Pe buze nu s-a dezlipit numele. Citesc povestea de noapte bună. Cred și mă mir cu suflet de copil. Fidelitatea inimii este produsul unei lupte, unei educații de zi cu zi. Visele rămân, nu le-am uitat. Rupem părți din noi și le așezăm pe hârtie, în cântece sau în filme. Am plecat în lume…

Zile senine. Nu te mai uita pe geam la ce puteai să ai dacă te nășteai în alt an, în alt oraș, în alt neam, în altă casă. Nu e nevoie să fii în pantofii altcuiva pentru a te simți bine în pielea ta. Astăzi nu mai contează ieri, ci cine ești și ce vrei să fii mâine! Ajută-ți sufletul să se apropie de tine. Ascultă-l. Îți trimite un semn că mai înseamnă ceva pentru tine. Ai tot timpul să-i răspunzi. Arată-i că nu l-ai uitat. Spune-i orice și păstrează o lacrimă în palmă. Învață-ți sufletul să prindă curaj și zâmbetul să vină înapoi. Aveți multe să vă spuneți; să vă întrebați, să vă răspundeți. E un război în noi să fim suflet, nu obiect. Și fluturi mulți căzuți în ploi. Fotografiez sclipiri de pleoape. Zâmbetul nu a murit. Sens și continuitate. Mi-a fost urât, mi-a fost greu, vrute și nevrute în fiecare zi. Te urci pe cruce. Te cobori de pe cruce. Cădelniță spre cer. Luminile se sting de noapte bună. Îmi arată drumul până la lună. Sufletele noastre strălucesc la fel.

Conștiința crează realitate. Vidul nu e gol. Vidul e plin de viață. Discutăm despre fericire și ne punem pe statistici. Nu poți măsura un kilometru de memorie. Nu poți cântări un kilogram de iubire sau un kilogram de ură. Nu poți ambala o îmbrățișare sau să transporți un zâmbet. Ci puterea, emoțiile, efectul lor fac minuni clipă de clipă. Dumnezeu nu a jucat zaruri când a făcut lumea. Toate lucrurile, toți oamenii sunt interconectați. Sunt simple împăcările dacă ne-am lăsa sufletele să se îmbrățișeze cum știu ele, cum vor ele. Totul este posibil! Mai ieși din casă și visează. Soarele va ajunge și pe strada ta. În lumea aceasta binele învinge de departe. Când vrei ceva cu adevărat, tot universul conspiră la realizarea dorinței tale. Hai să ne așezăm aripile pe spate și să zburăm iarăși!

Lasă valea în spate. Îți alegi un loc pe hartă unde evadezi atunci când cei din jur se ceartă. Iubirea. Drama. Am căutat în stânga, am căutat în dreapta. Tot ce am vrut am aflat. Toate cuvintele înșeală la fel. Tăcere. Sacru și profan. Putere, convingere, transformare, impunere. Nu vrei să te cerți. Nu ura anulează iubirea, ci frica, anxietatea. Pompăm energie din frică. Frica dezorganizează total. Castrare cerebrală. Ierți. Înțelegi. Sufletele așteaptă să fie ridicate ca niște pensule uitate lângă culori. Umbrele, razele dansează. Vibrează inima mea. Se aude muzica în noi. Icoană înrămată în sufletul meu. Trage aer în piept și oftează din adâncuri. Ai vorbit prea mult în anii aceștia și ai simțit prea puțin. Mintea plutește pe un nor, pe un râu, printre bărci. Mintea poate sta între 4 și 6 secunde fără să se gândească la nimic. Pauză între gânduri. Exersată poate ajunge și la 40 de minute. În viața aceasta nu am venit să muncim ca nebunii, să facem bani mulți, să ne schimbăm mașinile și casele, să ne plătim facturile, să ne certăm ca blegii din te miri ce, ci am venit să învățăm să iubim. Să iubim tot!

Când cineva biruieşte fiara dinlăuntrul său, fiarele din afară, din jungla de beton, se supun. Se aşează la picioare şi dau din coadă. În cuplu nu există Luptă de Putere, ci este Co-creaţie şi Renovare. Oricât de deteriorată ar fi relaţia ta cu tine însuți sau cu cei din jur, ai nevoie de un moment de prezenţă în care să constaţi unde eşti, fără să judeci. Intru în casa interiorului meu, privesc, observ, notez, fac schimbări, șterg praful, scutur, aerisesc, dau jos pânzele de păianjeni, scot gunoiul de sub preș, îmi asum. Redecorez casa Eu nu Celălalt. Responsabilitatea Reconstrucţiei. Apoi Invitaţie la pace. Ne descoperim mereu unul în celălalt. E un ocean din care oricât am bea nu seacă. Se cuvine să răspundem invitației celuilalt, paselor, indiferent cine a început primul. Important este unde s-a ajuns, pacea din care dăruim și primim liniștea interioară, frumosul, binele. Ce te face pe tine fericit, mă face și pe mine.

Îndrăgostirea îi scoate pe oameni din anxietate. Admir tot timpul oamenii îndrăgostiți. Au o sclipire, o forță interioară, o fericire unică și indestructibilă. Bucuria că ești îndrăgostit, indiferent că ai luat 4 la chimie. Am luat 4, dar Maria mă iubește! Am luat 4 la fizică, dar Ionel mă iubește! E tot ce contează atunci! Oare cum ar respira lumea, dacă noi am fi în permanență îndrăgostiți de Dumnezeu, indiferent că am luat 4 la unul din extemporalele vieții?! Și ce dacă am luat notă mică, Dumnezeu mă iubește! Mâine pot să dau restanță la alt test al vieții. Și tot așa! Moștenirea nu este un destin, oricând pot face o schimbare în viața mea.

Îți arunc stelele pe chip. Poți! Suflete, ești deștept, puternic și frumos! Știi că poți mai mult de atât, mai ales că ți-au spus și visele când te simțeai singur pe pământ. Respiră. Mai înoată puțin în marea aceasta și vei ajunge în port. Astăzi știi cine ești ?! Viața este frumoasă. Oamenii sunt minunați. Încredere. Afecțiune. Respect. Bucurie. Acceptare. Pace. Încurajare. Tandrețe. Te iubesc pur și simplu, până la stele și dincolo de ele!

Zi cu soare în suflet. Cânt, visez, râd, și nu uit să mă joc câteodată. Bucură-te ! Zâmbește, mâine va fi mai bine!

Hrisostom Filipescu

5 păreri la “Ajută-ți zâmbetul să prindă curaj!

  1. Iubirea e totul pentru ca iubirea suntem noi ,pentru ca noi suntem izvorul iubirii si mai ales pentru ca noi bem zi de zi din ea.
    Frumoase cuvinte curg din sufletul tau,frate !Ce-as putea sa spun decat ca ma bucur ca existi!

    Apreciază

  2. Superbă curgere a ființei. M-am regăsit mult(însă la măsura mea… ‘aripile mele mări, sunt mititele’- Zorica Latcu) și, Îi mulțumesc lui Dumnezeu că SUNTEȚI!
    Fie ca, Dumnezeu să ne ajute pe toți să FIM în Armonie întru Dragostea Sa, prin Duhul Sfânt!

    Apreciază

  3. Reblogged this on daniela maria marin and commented:
    Slava Domnului! Mi s-a umplut inima de bucurie sa descopar un asemenea calugar! Poate si preot, nu stiu, ca astea pina la urma sunt doar etichete. Dar e rar, cel putin pentru mine, sa vad minti luminate si inimi pline de har pe sub hainele negre. N-am cautat prea mult prin blogul acesta, dar cred ca voi mai gasi si alte cuvinte naturale, ivite nu din dogmatica ratiune, ci din lumina iubirii!

    Apreciază

Lasă un răspuns

