Am învățat de la viață…

Hrisostom Filipescu

Am învățat că un prieten este comoara cea mai frumoasă de pe pământ.

 

 

Am învățat că mai poți continua mult timp după ce spui că nu mai poți.

Am învățat că într-o secundă poți pierde sau câștiga totul.

Am învățat că oamenii te pot răni și iubi cu aceeași intensitate.

Am învățat că un prieten este comoara cea mai frumoasă de pe pământ.

Am învățat că nu este nevoie să schimbi oamenii, ci să te schimbi pe tine.

Am învățat că prietenia este o floare care poate fi udată și de la distanță.

Am învăţat că în viaţă se închide o uşă şi se deschide o fereastră. Sau invers.

Am învăţat că sunt lucruri în viaţă care nu pot fi cumpărate cu bani.

Am învăţat că viaţa te urcă şi te coboară fără să te anunţe.

Am învăţat că nimeni nu este proprietatea nimănui.

Am învăţat că orice certificat de garanţie nu reprezintă o garanţie.

Am învăţat că nu există „prea târziu” sau „prea devreme”.

Am învăţat că oamenii au dreptul să te vorbească de rău şi tu ai dreptul să-i vorbeşti de bine. Când vorbesc despre alţii, de fapt vorbesc despre ei.

Am învăţat că oricând se poate întâmpla orice şi eu trebuie să fiu pregătit pentru asta.

Am învăţat să privesc spre trecut cu înţelegere, spre prezent cu bucurie şi spre viitor cu nădejde.

Am învățat că viața îți oferă o mulțime de lecții și că mereu mai există ceva de învățat.

Am învăţat că orice obiect, eveniment sau om are două laturi de privit.

Am învăţat să mă plâng mai puţin şi să mulţumesc mai mult.

Am învăţat să trăiesc în Aici şi Acum cu bucurie.

Am învăţat că sunt lucruri care nu înseamnă nimic oricât de mult ar vrea mintea să însemne ceva.

Am învăţat să iubesc rana şi pe cel ce a făcut rana.

Am învăţat să privesc lucrurile şi oamenii prin logica lui Hristos.

Am învăţat că pacea şi iubirea sunt mai presus decât dreptatea şi frica.

Am învăţat că fiecare om are o cameră în căsuţa inimii sale unde nu doreşte să intre decât foarte rar şi eu trebuie să accept asta.

Am învățat să spun „Îmi pare rău”, „Te  rog să mă ierţi”, „Mulţumesc”, „Te iubesc”.

Am învăţat să intru şi să ies din noaptea neagră a sufletului.

 

Am învățat că nu am învățat nimic…

 

(Hrisostom Filipescu)

 

13 păreri la “Am învățat de la viață…

  1. Am învațat că sunt un prost și ca nu e gaură-n cer dintr-atât. am vazut că tot ce știu eu plus marile secrete ale marilor maestri și sfinți nu-s decât praful de pe tobă… am învațat că e ok, chiar dacă urăști…cerul nu se găurește de la atât
    dar am invatat eu sa iubesc toate obstacolele din calea mea, toate durerile, toate dusmaniile, toate ura ce-o port în spate si-n oase?

    Apreciază

  2. „Am invatat ca nu am invatat nimic.”
    Dar nimeni nu e infrant atunci cand semintele au fost plantate. Hristos a murit ca cel mai infrant dintre oameni: cel mai puternic dintre discipolii sai L-a renegat, iar ceilalti L-au abandonat. Dar semintele pe care El le-a plantat in solul memoriei discipolilor sai au sfaramat inchisoarea fricii, au eliberat emotia.

    Apreciază

  3. Am invat ca Bucuria nu inseamna a avea tot ce-ti doresti.
    Am invatat ca multumind ajungi sa fii multumit.
    Am invatat ca durerea traita cu Dumnezeu e vindecare.
    Am invatat ca fiecare celula din corpul meu are viata.
    Am invatat ca sunt minunata pentru ca sunt si nu pentru ceea ce sunt sau ceea ce am.
    Am invatat ca slava desarta nu ma face fericita.
    Am invatat ca nu voi fi niciodata singura.
    Am invatat ca fiecare dintre noi are suflare dumnezeiasca in el indiferent de patimi.
    Am invatat sa tac si am invatat sa ascult tacerea.
    Sper ca voi invata ca nu pot schimba pe nimeni.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Am invatat ca bucuria vine din lucruri marunte.
    Am invatat ca un zambet poate face minuni.
    Am invatat sa nu astept nimic de la nimeni.
    Am invatat sa ma detasez de rautatile celor din jurul meu.
    Am invatat sa pretuiesc si sa ma bucur de fiecare rasarit.
    Am invatat sa multumesc lui Dumnezeu pentru fiecare zi.
    Am invatat sa iubesc viata.

    Apreciat de 1 persoană

  5. Daca am aprecia si am aplica toate aceste Invataturi cat de minunat ar arata Pamantul ,s-ar identifica cu Raiul iar domnia Binelui si a Iubirii ar cuprinde Tot ! Din pacate fortele raului sunt si ele prezente pe Pamant si noI ,mai ales in ultima vreme ……le facem jocul!

    Apreciat de 1 persoană

  6. Am invatat ca Dumnezeu este iubire si ca iubirea este in mine. Ca viata este un dar si ca ziua de maine este un dar.Am invatat sa pretuiesc oamenii ce ma inconjoara fara a le vedea defectele.Am invatat sa iubesc iubirea,am invatat sa iubesc viata. Si ce frumos este acest lucru.

    Apreciat de 1 persoană

  7. AM EMOTII,RETRAIND CE AM INVATAT ,IAR AZI INVAT PE NEPOATA MEA CE STIU EU CA-I MAI BINE,….TRAIESC FRUMOS ALATURI DE DUMNEZEU SI MAICA DOMNULUI ,CUPRINSA DE MULTE BUCURII!AM INVATAT CA PRIETENI SUNT FLORI RARE ,CA TE IUBESC CEI DE CARE NU STI, SI TE MINT CEI CE SPUN CA TE IUBESC.CA POTI PIERDE ORICE DACA CISTIGI DRAGOSTEA LUI D.ZEU NU AI PIERDUT NIMIC!AM INVATAT CE E IUBIREA ADEVARATA,…..SI MAI AM MULTE DE INVATAT!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

